biel lant a Messe a...

Basagliapenta (UD), 23 Aprile 2010
Chiesa Parrocchiale

Santa Messa
nel 3° anniversario della morte di pre Antoni Bellina

In ocasion dal tierç aniversari de muart di pre Antoni Beline, inte glesie di Visepente, jê stade fate une Messe, precedude di une ore di leturis di Salms e di cjantìs. Insom, in struc, un tic di belanç di ce che si è daùr a fa, in chest ultin an, par ciri di ricuardà pre Antoni.

Leture dei Salms e cjantis...



In ricuart di pre Toni 

        “Une volte che no sarai altri cun vualtris, o sês distinâts a restâ cence predi, e cheste no je propit une grande disgracie. Ma la disgracie vere e sarès se, une volte che no varês il predi, e cheste e je une prevision avonde facile, si cjatassis a vê la glesie sierade, e cheste e podarès sei une eventualitât. Al è za sucedût di une vore di bandis. Ma vualtris o vês di fâ in maniere che chest no us sucedi. Sì, e je vere che par fâ Messe e consacrâ al covente il predi, ma par preâ, par cjatâsi adun a proclamâ la peraule di Diu, par dâ sù cualchi cjante, par dâ fûr il pan, il predi nol è indispensabil. La vuestre glesie, che i vuestris vons a àn tant fadiât e sudât, gjavantsi ancje la bocjade de bocje par podê tirâle sù, chest puest sant e cjamât di storie e di storiis, dulà che a son stadis batiadis, si son dadis dongje par meti sù famee, a àn vût la ultime benedizion prime di inviâsi bande de sepulture un sfulmin di gjenerazions di chest paîs…, vêso di lassâ che le sierin par vie che al mancje il predi? Al sarà mo pussibil di cjatâ framieç di voaltris cualchi cristian o cristiane di sest e di sintiment, degns di vignî chi che o soi jo par tignî sù une liturgjie de peraule, par fâ cualchi leture cjapade sù de Bibie, par resonâ, ancje, un tic su lis peraulis dal Vanzeli, par intonâ un cjant. Si trate juste di impegnâsi, di preparâsi, di sintîsi responsabii, di fâ, insome, ce che al varès vût di sei fat ancjemò di cetant timp. Che, se daspò seculorums di religjon, i predis e la gjerarchie no son stâts bogns di tirâ sù cristians che a vedin di podê fâ une tâl, al sarès pardabon un faliment.”  
        Po ben, al è propit chest ce che pre Toni nus à vût simpri dit e racomandât dal moment che al capità chenti. Alore di cuant che al è mancjât o vin cirût di meti in vore i siei conseis, ancje se cuntune certe fadie. Di fat, cundut che o sin dacuardi cun ce che lui nus à pocâts a fâ, o vin di scugnî vinci chê tradizion, culture, maniere di pensâ che a àn lidrîs che a tetin une vorone in daûr intai secui e che a son cetant duris di tirâ fûr. Cumò o paìn lis consecuencis, usâts come che si è a viodi intal predi l’unic atôr, biel che la int e je spetadore plui o mancul passive.
        O vin par sigûr ancje la gjerarchie de Glesie che, contrariementri a ce che al bateve pre Toni, no nus da une man, ma che intai fats e fâs juste il contrari, e no savìn nancje il parcè. Impen di sei contente e braurose di viodi, di savê che cu la sô vore e à tirât sù cristians che a son deventâts adults e che a son in stât di lâ di bessôi pe strade segnade de peraule di Diu, al pâr che e vueli tignîju simpri e par simpri sot des sôs gabanis, par simpri fruts e dipendents.
        O vin vût episodis une vore elocuents di chest sisteme, doprâts propit intai rivuarts de nestre piçule comunitât daspò de muart di un predi che al cirive di sfrancjânus e di fânus cressi e deventâ responsabii, che dut câs, in cheste ocasion, no intindìn di discutint, a podaran sei altris moments, in câs, par fâlu.  
        A ogni mût, e o vignìn al incuintri di usgnot. In ubidience, resonade, a lis racomandazions di pre Toni, o vin intindût di impostâlu sul stamp che, o crodìn, i varès plasût ancje a lui: cjatâsi, in glesie, fra cristians e cristianis a preâ insieme cence predi.
        Cussì, un’ore prime che e tacàs Messe si vin dâts dongje, cence grandis formalitâts, o vin cjapât in man il librut dai Salms, che pre Toni lu veve menât chenti e che cu la int a ‘nt cjantave un une ogni volte inte Messe di jù pe setemane, e di li o vin lets chei che ognidun dai “letôrs” al à crodût di lei, secont de sô sensibilitât, e de circostance. Cun di plui, ogni tant o vin ancje tignût sù cualchi cjante, di chês che pre Toni nus veve insegnât intant che al jere cun nô.
        E je stade une “celebrazion” sclete, sintude, nus à parût ancje avonde partecipade, dignitose; inmaneade di int che e crôt di vê capît il messaç che pre Toni al à vût lassât e che e à volût metilu in vore propit inte ocasion dal ricuart dai trê agns de sô muart.
        Po o vin vût la Messe, concelebrade dai predis, naturalmentri: pre Roman, pre Tunin, pre Dolfo e dal diacun Fiorino.
        A son stâts moments interessants, che nus àn fat vivi cun religjon il ricuart di un om che, intant dal so passaç in chest mont, al à segnât il cûr e il sintiment di une vore di chei ch’a à vût l’ocasion, o la fortune, di intivâlu su la proprie strade. 

        Remo - Visepente, ai 23 di avrîl dal 2010

Celebrazion de Messe in onôr di pre Antoni Beline
presiedude da pre Romano Michelotti


         
 CJANT E BENVIGNÛT DI PRE ROMANO

 

 UN TOCÛT DI PREDICJE DI PRE TONI

 

 AVE O VERGJINE

 

 AVÎS


         
 LETURIS